۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۲۲۰۴۹
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان با مردم رو راست باشند | از مبالغه گویی در گزارشات پرهیز شود

مسؤولان با مردم رو راست باشند | از مبالغه گویی در گزارشات پرهیز شود
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به لزوم حق گویی و راست گویی به ویژه از سوی مدیران کشور تأکید کرد که مسؤولان از مبالغه گویی در گزارش ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تجلیل از خدمات این قرارگاه اظهار داشت: نکته ای که می خواهم بگویم مربوط به سخنان شما نیست ولی غالبا این طوری است که از سوی مسؤولان یک سلسله گزارش هایی که داده می شود جنبه مبالغه ای دارد.

وی با تأکید بر لزوم حق گویی و راست گویی خاطرنشان کرد: گاهی آنچه گفته می‌ شود شاید به مقدار همه واقعیت نباشد از این رو ائمه اطهار(ع) نیز فرموده اند: در گزارش دادن چه بسا از مسیر حق و عدالت خارج شوید.

وی افزود: این عمل حتی در مرحله بعد از مرگ هم وجود دارد، چون روایت می‌گوید: وقتی جنازه فرد را داخل قبر می گذارند نکیر و منکر می آید و از فرد می خواهد تا اعمال نیک و بد خود را بنویسد، اما این فرد تنها اعمال نیک خود را نوشته و از نوشتن اعمال زشت خود شرم می‌کند، ولی وقتی متوجه می‌شود که جهان پس از مرگ جای مخفی کاری نیست اعمال بد خود را هم می نویسد و این مکتوبات تا قیامت به همراه او است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: باید همیشه از خدا بخواهیم فردای قیامت رسوا نشویم، از این رو باید هرچه می‌ توانیم حق بگوییم و واقعیت ها را بالا ببریم و در برخی از جاها از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) نیز انصافا همین طور است یعنی خدمات بیشتر از آن چیزی است که گفته می‌ شود.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: آیه سوم سوره انعام می‌ فرماید: «وَهُوَ اللَّهُ فِي السَّمَاوَاتِ وَفِي الْأَرْضِ يَعْلَمُ سِرَّكُمْ وَجَهْرَكُمْ وَيَعْلَمُ مَا تَكْسِبُونَ» یعنی شما به خودتان نگاه نکنید، چراکه هرچه انجام دادید ما می‌ دانیم و هرآنچه کسب کرده اید خبرداریم.

وی با اشاره به لزوم کار درست و در مسیر حق به ویژه از سوی مسؤولان تصریح کرد: باید کاری کنیم تا خدا عمل ما را قبول کند، قرارگاه خاتم الانبیاء هم خدمات خوبی داشته اند و ما دعا می کنیم تا شما در آینده بیش از این بتوانید دست مردم را بگیرید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: همیشه تلاش کنید درکارهای خیر کوشا باشید تا خدمات تان مورد نظر خدا و اهل بیت(ع) قرار گیرد و این مسأله ای است که باید همیشه مدنظر داشته باشید./1330/پ202/ق

ارسال نظرات